dilluns, 29 de setembre del 2008

相撲に見に行こう!Anem a veure Sumo!

Desde feia un mes que teníem entrades per anar a veure un dels més aclamats "espectàcles esportius" del país, El SUMO! Una experiència que, com el Kabuki, s'ha de veure com a mínim, un cop a la vida, especialment si vius al Japó. Nosaltres (la colla) no ens podíem deixar perdre aquesta oportunitat quasi única a l'any! ja que només tenen lloc a Tokyo dues trobades de Sumo a l'any. La primera és a la primavera (maig) i l'última a la tardor (setembre). Com que vaig arribar al Japó a l'abril, durant el mes de maig encara era una novata i se'm va passar l'ocasió d'anar-hi. Però ara, després de quasi 1/2 any, no m'ho podia deixar perdre! Així que la Montse, el Nacho, els dos David's, l'Umesh, el Robert, el Javi i els seus cosins... i una bona colla de gaijins més, ens vam presentar a la 1 del migdia a la sortida Oest de l'estació JR Chuo Line - Ryogoku, per arribar els primers en testimoniar aquesta experiència. No entenc perquè els Tokyo Gaijins ens hi van fer anar amb tanta antel·lació, ja que els bons enfrontaments no començaven fins passades les 4 de la tarda. A més, l'entrada ens va costar 6.000 yens i no ens incloïa el dinar! ... Quina gana... en fi, no us mentiré i us diré que em va encantar perquè no és cert. La veritat és que ens va tocar seure tant lluny del ring i estava tant cansada que m'adormía a la butaca. Sóc conscient que la culpa és meva per no haver estudiat una mica les regles del Sumo i estar-ne una mica informada abans d'anar al Ryogoku Kokugikan Sumo Stadium, però sincerament, esperava que si els Tokyo Gaijins m'hi portaven, m'explicaríen una mica de què anava tot plegat. Lamentablement no va ser així. Els Tokyo Gaijins es van limitar en donar-nos l'entrada a cadascú. Així que res, un cop ja havia fet les fotos i vist 5 o 6 enfrontaments, sentit la cridoria de l'estadi, admirat els grassonets personatges que veiem des de mooooolt lluny amb aquella espècie de tanga que reses per a que no els hi caigui en cap moment del combat, mentre lluiten entre sí per treure l'adversari fora del ring ... ja en vaig tenir prou. Em vaig cansar de seguida... i a les 4 me'n vaig anar a dinar!! A les 6, quan va acabar la jornada, vaig tornar... i la resta dels companys em van dir que m'havia perdut el millor! Voleu dir? Bé... doncs amb el que he vist, jo ja m'he quedat satisfeta. Fins aviat!!
あのね!先週の土曜日、お相撲を見に行ってきました。お相撲は一寸つまらなそうに見えるけど、個性があって面白いですよ。一日中、両国国技館で、お相撲を見ていたんです。その後で、お江戸温泉物語に行きました。
とても良かったです!私、温泉、大好き!昨日、モンセとダヴィドと、一緒に表参道に行って、買い物をしてから、お散歩をしました。とてもよい週末を過ごしました。またね!

3 comentaris:

Nacho ha dit...

Huiste cual cobarde!!!

Anònim ha dit...

y de que se puede huir?

Unknown ha dit...

Se puede huir del CANSANCIO de pasarte el día entero dentro de ese estadio, dsd la 1 del mediodía hasta las 6 de la tarde y sin comer!! Me fui a las 4... ;(