dilluns, 22 de setembre del 2008

World Tourism Travel Fair, JATA 2008

Acaba de tenir lloc al Japó la Fira de Turisme JATA i el seu corresponent Congrés de Turisme Asiàtic. Primer es va cel·lebrar el Congrés, dijous 18, al Tokyo Big Sight. Hi vaig assistir sola, amb els meus cabells sueltos i tacons, envoltada de japonesos de talla mitjana, amb americana i corbata. Només començar l'acte de presentació, van fer aixecar a tota la Sala de Conferències, van posar una enorme imatge de la bandera japonesa al projector i de fons se sentía l'himne nacional... quin moment!
La Tae, Cap del departament de Premsa i Promoció de la OET, ens va repartir els torns de la Fira de la següent manera: a mi em tocava assistir dijous al Congrés, divendres de guardia a la oficina amb la Misa i dissabte (el dia de més afluència) a l'stand de Turespaña. Diumenge, afortunadament, vaig lliurar! La Fira JATA va tenir molt èxit, com era d'esperar, tenint en compte els resultats d'altres anys. Aquesta edició ha rebut a un total de 109, 391 visitants! Realment increíble. El divendres el van dedicar als professionals del Trade i la Premsa, acollint a 20,680 professionals del sector, mentre que dissabte van assistir 46,802 persones que no paraven d'endur-s'ho tot! N'hi havia que havíen vingut amb maletes i tot!
Dissabte vaig tenir la oportunitat de conèixer a la Cristina de Turisme de Barcelona i al Claes de Turisme de Catalunya. La meva estimada terra sempre és present en aquesta mena d'actes de promoció turística. Certament donava gust treballar per al públic japonès, sempre tant respectuós, educat, culte i motivat. La inmensa majoria dels visitants que passaven per l'stand de Barcelona ja l'havíen visitat i s'acostaven a explicar-nos-ho. Alguns fins i tot ens ho explicaven en castellà (volien practicar). Altres, s'adreçaven a l'stand per simple curiositat i de seguida identificaven Barcelona gràcies a la fotografía de la Sagrada Família i als posters de la Casa Batlló i el Parc Güell. Barcelona és una perla turística entre els japonesos i em fa sentir molt feliç. La meva terra és molt estimada al nou país que m'ha acollit. Gràcies Japó! Em seguiré esforçant!! ありがとうみんなさん!本当に頑張ります!気をつけて!またね!