divendres, 26 de setembre del 2008

Shibuya: meca de fashion victims

Shibuya és un barri que no m'ha deixat de sorprendre mai des del primer dia en que hi vaig posar els peus. Em fascina la quantitat de gent que diariament creua aquells carrers atapeïts per digir-se a la primera botiga fashion que troba i sentir la imperiosa "necesitat" de consumir. Només baixar de la Yamanote Sen a la parada que porta el mateix nom 渋谷 "Shibuya", ja m'he creuat amb una dotzena de noies vestides a la última "moda peculiar japonesa". De nois fashion no se'n veuen tants, però quan es deixen veure, us asseguro que destaquen, gràcies en part, al seu pentitat de rei león a l'estil "Son Goku". Abans d'arribar al Japó, els meus ulls ja estaven acostumats a aquest tipus d'imatges gràcies al manga i l'anime que amb tanta afició i passió he devorat des de ben petitona... no obstant, per moltes imatges clichés que pogués haver retingut la meva retina a través de la pantalla, veure-ho amb els meus propis ulls i tenir-ho tant a prop de casa, no té punt de comparació. Shibuya, amb tot el seu conjunt de barris que s'extenen des d'Ebisu cap a Harajuku, passant pel Parc de Yoyogi fins a Shinjuku, és per a mi, el que més m'ha impactat de la meva nova residència. Tot i que mai vestiré cinturons per minifaldilles ni treuré la polvera enmig d'un restaurant o al metro per a retocar-me el maquillatge... les kogals, mamanbes, canguros, lolitas, gòtiques i tota aquesta colla d'adolescents que pots trobar vora el Shibuya 109 (Museu Antropològic de l'adolescència i joventut tokiotes), desfilant per Omotesando-dôri o bé obrint-se pas entre les multituds de Takeshita - dôri... em fascinen de tal manera que no els hi puc treure els ulls de sobre. En certa manera, em recorden tant als meus adorats dibuixos manga que és aleshores quan me'n adono que per fí... sóc al país on sempre havia volgut viure. Sóc al Japó!!
La imatge de la dreta correspon al manga "Gals" de Mihona Fujii.