dilluns, 7 de setembre del 2009

Tsukiji i la subasta del Maguro

Ja m'ha arribat la noticia de que s'acaba d'estrenar la nova pel·lícula d'Isabel Coixet, "Mapa de los sonidos de Tokio" ambientada en la meva ciutat actual on la protagonista treballa a Tsukiji. Aquest dissabte em vaig llevar a les 04h40 per anar a veure la famosa Subasta del peix més fresc del Japó, al conegut mercat de Tsukiji. La subasta comença sempre a partir de les 05h00 i els visitants només la poden veure a través d'un petit corredor obert de 05h30 - 06h15. Cal arribar-hi abans, o les riuades de turistes matiners no et deixen veure l'espectacle. M'ha costat 3 matinades arribar-la a veure, perquè les vegades anteriors, o m'havíen tancat el mercat o havía arribat massa tard. Passejar entre les botigues de peix també resulta interessant, tot i que a aquelles hores, contemplar com tallen els caps de tants cadavers de peix i els descuartitzen per vendre'ls als restaurants de tota la ciutat pot ser dur pels més sensibles. La visita del mercat conclou amb un esmorzar a les 06h30 al més pur estil local: Sashimi de maguro en uns dels locals més propers. Advertència: T'ha d'agradar molt el peix cru i tenir força gana perquè les proporcions són generoses i no et deixen compartir el plat. Obligatori 1 ració per persona. El preu dependrà del tipus de menú que s'esculli, entre 1.000 i 3.600 yens, aproximadament. L'experiència ha valgut la pena, però... no repeteixo!