dissabte, 2 de maig del 2009

Singapore ・新加坡・Xīnjiāpō・சிங்கப்பூர்

Ahir vaig tornar de vacances. Quina fabulosa setmana de turisme i descans entre amics, gracies a la Golden Week japonesa que m'ha permès gaudir de 10 dies inoblidables a Singapur i a Indonesia. El nostre viatge començava dissabte 25 d'abril amb el vol Tokio - Singapur de la companyía JAL. Arribem a Singapur cap a les 17h00 i allà ens espera la meva companya de beca Turespaña (la Lara) amb la seva colla d'amistats. Ens allotgem en un petit Hostal (Summer Tavern) al centre de la ciutat, prop de Chinatown i Clarke Quay, la zona de gresca. Diumenge el vam passar passejant i fent turisme entre temples hinduístes, mesquites i temples taoístes. Singapur és una de les ciutats més prosperes del Sud-est asiàtic i molt cosmopolita. La propia identitat de Singapur és la barreja, el sincretisme de religions, cultures i grups ètnics. Cada barri acull una comunitat diferent i em sorprèn molt trobar-me tanta gent diferent al metro. Asiàtics morenets amb xancles i samarretes, noies cobertes amb xador, xinesos, europeus, americans... tot el món en una ciutat - estat comparable al territori de l'illa de Menorca. El barri que més ens va agradar va ser Little India, on centenars d'hindus s'hi concentren els diumenges a la tarda per a prendre un te i contemplar la gent com passeja, visitar el temple, petar la xerrada... però el més impactant és que no s'hi veu cap dona, ni nens, ni famílies. Només s'hi veuen homes que, fa uns anys, s'hi van traslladar per a treballar en la construcció. Singapur no para de créixer amb els anys. Quan vaig visitar la ciutat per primera vegada l'any 1996, no recordo que fos tant cosmopolita ni globalitzada, sinó més aviat una ciutat ofegada d'estrictes normes (la majoría absurdes) i una societat pràcticament xinesa. Avui en dia a Singapur hi conviuen 4 llengües oficials: l'anglès, el xinès, el malai (Malasia) i el tamil (l'hindi) present a tots els cartells públics, carrers i locals... i qualsevol persona, per molt guiri que pugui semblar, podría ser un singaporès.