dilluns, 18 de maig del 2009

Bali, la sorpresa final

15 dies després d'haver tornat de vacances i encara em sembla sentir l'olor a mar que vaig notar només baixar de l'avió, a l'aeroport de Bali Denpassar. Aquella olor gratificant, nostàlgica de les platges de Barcelona, envoltada d'aquella càlida atmosfera em van fer sentir per fi, "de vacances". Ens trobavem a la darrera etapa del viatge, que havía començat feia 5 dies, aterrant per 3ª vegada en terres del sud-est asiàtic. L'illa de Bali em va semblar massa explotada en un primer moment, damunt del taxi que ens recollía a l'aeroport i ens portava cap a l'Hotel de Kuta, un barri tant turístic que ha perdut l'encant propi d'aquell paradís. No obstant, l'endemà, amb la sortida del sol i una dutxa refrescant, la meva percepció va canviar. El primer que vam decidir va ser canviar d'Hotel i allunyar-nos de la massificada zona de Kuta, substituint-la per Seminyak, una mica més al nord. Com que erem 8 persones, vam optar per allotjar-nos en una villa, Bali Ayu Villa. Només a 10 minuts a peu, s'obríen camí les inmenses platges d'enormes e intenses onades carregades d'escuma. Tot un paradís pels surfistes australians que, com que els hi queda relativament aprop, hi són força abundants. Quines ganes de platja que teníem tots plegats! i de menjar una bona mariscada, empatxar-nos d'0riginals i frescos sucs de fruita, com el d'advocat amb xocolata, papaya amb pinya, síndria i meló... mmmmmm quines ganes de tornar al Kudeta, el millor bar-restaurant i lounge de la zona, tombar-me en una de les hamaques de la terrassa adornada amb palmeres, veient les ones passar, sentir com passen les hores sense tenir cap compromís per cumplir, adormir-me notant com el sol m'escalfa la pell... i descansar.