divendres, 20 de maig del 2011

Revolució Social ・Spanish Social Revolution

Posa la pell de gallina sentir milers de veus anònimes exigint justícia i reclamant millores per al meu país. Unes veus anònimes que sentim properes, unes veus cansades de callar i esperar, unes veus tipes de queixar-se només entre amics i familiars. Finalment, totes i cadascuna d'aquestes veus anònimes, s'han posat d'acord gràcies al poder de les xarxes socials per fer-se sentir en veu alta. Aquestes veus, tipes de ser ignorades, han decidit crear un precedent a la història del meu país. Des del 15 de maig de 2011, el meu país ha començat la revolució social que tant temps fa que desitjavem. Em sorpren molt gratament comprovar que ens movilitzem per una bona causa. Poques vegades a la història s'ha viscut un moment similar que encomani les ganes de seguir lluitant sense rendir-nos, sense llençar la tovallola a la primera dificultat. M'omple d'orgull i satisfacció veure com el col·lectiu de joves del meu país que hem iniciat aquesta revolució, no només ens fem escoltar i respectar sinó que a més, siguem capaços d'influir i convèncer a tots els altres grups generacionals amb la seva empenta i suport. És tant el soroll d'aquestes veus anònimes que aquests dies s'estant sentint tant properes arreu del món que, potser d'aquí no res, altres veus anònimes de països veïns s'alcin imitant el nostre model. No em sorprendria gens ser testimoni d'una onada de protestes a diversos països europeus, com ara Itàlia, per exemple, escombrant l'estafa, la corrupció i la desigualtat a l'estil "efecte dominó" com s'ha viscut i encara perdura als països del món àrab. (Info in english here: Spanish Social Revolution)