dijous, 6 d’agost del 2009

Tokyo 2016, ciutat Olímpica? 東京・オリンピック・ゲーム・2016?

Una de les meves il·lusions, ja desde ben petita, és arribar a conversar amb un dels meus mangakes (dibuixant de còmics "manga") favorits aquí al Japó. Encara no he pogut satisfer la il·lusió de conèixer l'Hayao Miyazaki, l'Ai Yazawa o la Rumiko Takahashi, però l'Isabel (la meva amiga periodista de l'agència EFE a Tokio) ha tingut la sort d'entrevistar a l'autor de la famosa sèrie "Captain Tsubasa", popularment coneguda a Espanya com "Oliver y Benji". Per llegir el seu artícle, cliqueu aquí. De petitona, m'encantava aquesta sèrie esportiva de dibuixos animats en la que els personatges es passaven quasi tot un capítol per atravessar el camp de futbol... va ser una sèrie molt mítica, llegendaria! Algún dels manga (còmic japonès) de la sèrie ha caigut a les meves mans al llarg de la meva infància i adolescencia, recordant principalment, aquelles llarguíssimes cames i mitjons fins als genolls... característica d'un estil senzill, personal, d'un gran autor com en Yoichi Takahashi. El tema de l'entrevista no era la seva obra creativa sinó el seu suport a la Candidatura de Tokyo com a Ciutat Olímpica per l'any 2016. En Yoichi creu que Tokyo té moltes possibilitats per a ser escollida com a Seu dels Jocs Olímpics de 2016, competint contra grans ciutats com Madrid, Río de Janeiro o Chicago. Tokyo ho té difícil, però segur que si la sèrie d'en Yoichi continués, l'Oliver diría als seus companys del Barça que se sent molt orgullós de que el seu país hagi estat escollit com a Seu dels Jocs Olímpics... i evidentment, no només hi voldría participar, sinó que motivaría a tots els seus companys per a que l'acompanyéssin a Tokyo, i guanyaríen!
この間、イサベルちゃん(私の友人の新聞記者)は高橋よいちという漫画家にインタービューして記事を書きました。皆さん、その漫画家を知っていますか? 彼は「キャプテン翼」という物語を描いています。1980代にその漫画のアニメがスペイン中でとても人気になりました。それに、その漫画の一番人気のあるキャラクター(翼)がバルセロナで一番強いサッカーティームでプレイをするためにスペインに行きました。私のようにバルセロナ出身者に「キャプテン翼」はとても素敵な思い出を与えてくれます。