

Si alguna vegada us heu preguntat si al Japó hi ha companyíes de low cost, us confirmo que no. Japó no només no disposa de companyíes de baix cost, sinó que els preus de totes les infraestructures de transport són caríssimes. Les 2 principals companyíes japoneses del país (JAL i ANA) dominen els trajectes nacionals entre Tokio i Osaka, per exemple, a partir d'13.000 yens (100 euros) el vol, mentre que viatjar en tren, amb el famós Shinkansen (tren bala), la tarifa no varía gaire. El preu mínim per reservar plaça en un trajecte de menys de 2 hores, és de 13.500 yens (100 euros) només d'anada! No hi ha descomptes d'estudiant, ni descomptes per als nens, ni per a la gent gran... tots a pagar! Els únics privilegiats que poden gaudir del Shinkansen tants cops com desitgin, pujant i baixant del tren a l'estació que prefereixin (durant un temps limitat) són els turistes internacionals gràcies als avantatges del Japan Rail Pass. Es tracta d'un passaport de viatge ofert per la companyía JR (Japan Railways) que només es ven desde l'extranjer. Els propis japonesos no tenen accés a aquest servei i han de pagar la tarifa regular o bé, comprar un paquet turístic d'agència que ofereix bitllet de tren + reserva d'hotel. Sí, així és com viatgen els japonesos i així és com viatgem els becaris que, com jo... el nostre visat és de servei i no de turista. Tots a pagar aquests preus astronòmics si no ens volem quedar a casa, o una altra opció és sortir del país, ja que normalment, resulta més econòmic sortir a l'extranjer abans que fer turisme intern.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada