dimarts, 24 de febrer del 2009

伏見稲荷大社・Fushimi Inari Taisha

先週末は京都に行ってきました。今回は二度目で、初めての時は去年の夏でした。金曜の夜に東京駅からバスに乗って翌朝6時に京都駅に着きました。友達のエステルと私はとても疲れてしまったので9時まで喫茶店で休み、抹茶ラーテを飲んだりしました。その日土曜日は長い一日でした。沢山のお寺を見学したり神社を訪ねたりしました。それに東本願寺で地方色豊かな展示会が催されていました。次の日の日曜日は、もっとゆっくりした遠足をすることができました。まず、伏見稲荷大社に行って4キロの散歩をしたりしてとても面白く静かな時間を過ごすことが出来ました。それから、京都に戻って金閣寺に行き写真を沢山撮りました。お昼ご飯はパスして漫画美術館を見学しました。そして、午後6時半発の新幹線で東京に帰ってきました。旅行中は一寸寒かったけどとても面白かったです。それから、京都のお料理は美味しくて、しかも、値段はあまり高くはありませんでした。新幹線の中ではエステルと楽しくおしゃべりをして、次の旅行の計画を立てました。私たちは旅行が大好きなので、来週もどこかに行く予定にしています。
El passat cap de setmana l'Ester i jo vam fer una breu escapada a Kyoto, la capital de l'oest, per descobrir aquells indrets que m'havíen quedat pendents d'ençà de l'última vegada que hi vaig estar. En el cas de l'Ester, dos dies van ser suficients per a fer-se una idea dels tresors que alberga Kyoto. Un dels temples més apassionants és el de Fushimi Inari, dedicat als negocis, conegut pels milers de toriis (portes shintoïstes vermelles) que tracen una ruta de 4 kilòmetres a través d'un bosc de bambús. El santuari gaudeix de gran popularitat gràcies a la pel·lícula "Memòries d'una Geisha", on l'eterna filera de portes apareixen a l'escena on la petita Chiyo comença a córrer emocionada després d'haver conegut el seu gran amor. Fushimi Inari Taisha es troba a dues estacions en tren desde Kyoto (línia Nara) i el bitllet d'anada i tornada desde Kyoto costa 280 yens.

2 comentaris:

enacasals ha dit...

Molt interessant!...i per què porten pitet els gossos? què hi diu al pitet?
ena

Unknown ha dit...

Aquestes estatues de guineus (no són gossos) representen els missatgers del santuari d'Inari. La guineu es considerava un animal molt astut i se'l relaciona amb els negocis. El santuari d'Inari està dedicat a la prosperitat (dels negocis i la fortuna). En aquest cas, les estatues estàn sobre una tomba, perquè Inari és ple de cementiris. Imagino que en aquesta tomba reposa tota una família de 4 membres... però això només son suposicions meves. Pel que fa als pitets, el color vermell és el color del Shintoïsme. El deuen posar com a ofrena i consol de l'ànima dels morts. Investigaré!