dimecres, 4 de febrer del 2009

梅干・Umeboshi, prunes confitades

こないだ梅干しを食べてみました。私の事務所の同僚が梅干しのお土産をくれたのです。びっくり!全然好きになれません。
梅干しって甘くはないんです。すっぱくて辛いんです。嫌いだな!子供の時にスペインのTVでトリヤマ・アキラの「アラレちゃん」に出てくるスッパーマンという人物を笑って見ていました。スッパーマンはいつも梅干しを食べていたので、私は甘いものかと思っていましたが、それは間違いでした。梅干しの味は、何といっても嫌いです!
Quan era petitona acostumava a veure sovint Dr. Slump la famosa serie de l'Akira Toriyama. Recordeu en Super-man-menja-prunes? Recordeu de quin color eren les prunes? Les prunes confitades que menjava en "Suprunaman" són una varietat japonesa d'abercocs que es fan dir Umeboshi. Es poden menjar soles (no us ho recomano), acompanyades d'arròs (el més freqüent) o bé serveixen per afegir al Shôchû i es crea el famós i deliciós Umeshu (licor de pruna). Què curiós que l'Umeshu sigui una de les meves begudes preferides del Japó, mentre que detesto el gust de l'Umeboshi tot sol. OOohh! és repugnant! Amarg i àcid alhora, a més... la textura és llafiscosa i regalima tot el suc! En canvi, l'Umeshu (la combinació amb Shôchû) resulta molt dolç.Diuen que l'Umeboshi és molt bo per la salut i que ajuda a curar els encostipats. Però, mmm... em sembla que no em convenç suficient.

1 comentari:

Nacho ha dit...

Jajaja! Es verdad! Es lo del Umeshu!! A mí tampoco me gustan solas, pero también me encanta el Umeshu! :)