divendres, 25 de juliol del 2008

Anècdotes d'Osaka 大阪

La següent etapa del nostre gran viatge va ser Osaka i Nara. Ja havien passat 5 dies i només ens quedava el cap de setmana. Divendres havent dinat, vam pujar al bus que ens retornaria cap a la regió del Kansai, d'on haviem vingut feia 3 dies, des de Kyoto. Osaka, Kyoto i Kobe són les principals ciutats de la regió de Kinki (Kansai), però de totes 3, turísticament parlant, la que mereix aturar-s'hi és Kyoto. Osaka és una gran ciutat comercial dedicada als negocis, la 2ª ciutat del Japó, després de Tokyo i Yokohama, de fet... són força semblants. Els habitants d'Osaka són tant treballadors i és una ciutat tant eficient a nivell industrial, productiu i econòmic, que el PIB que genera Osaka tota soleta és equivalent a tot el PIB generat per Corea del Sud. Es a dir, que si Osaka fós una petita ciutat - nació com Singapur, aquesta sería la 10ª potència econòmica mundial. Només una ciutat!!
D'altra banda, Kobe és coneguda per l'exquisita "carn de bou de Kobe" on es veu que cuiden a les vaques molt millor que a les persones! Les deixen pasturar lliurement i fins i tot els hi posen música! Nosaltres no ens vam aturar a Kobe durant el nostre recorregut per manca de dies, ni vam tenir la oportunitat de degustar una caríssima porció d'aquella famosa carn, sinó que vam preferir senzillament allotjar-nos a Osaka durant el nostre camí de tornada a Tokyo. La raó principal fou que la ciutat es troba a tan sols 1 hora en tren de Nara, la capital més antiga del Japó (710) la qual no ens voliem perdre. D'Osaka no vam visitar gaires coses, apart de que estavem rendits de tant turisme esgotador al ritme que anavem... i de la xafogor que feia, que era quasi insuportable caminar més de 30 minuts al sol sense descansar en un recinte refrigerat... Així que ens ho vam prendre amb més calma, vam passejar per la zona d'oci nocturn anomenada Dotombori, un carrer ple de locals, botigues, restaurants i moltes llums de neó, de l'estil de Kabukichô al barri de Shinjuku de Tokyo. L'endemà vam decidir visitar el Castell d'Osaka, antiga residència de l'emperador Toyotomi Hideyoshi... de l'època feudal i dels samurais. Curiosament, el que més ens va entussiasmar va ser un campeonat infantil de Karate que se celebrava al Dôjo del recinte del Castell. Ens va sorprendre la tècnica, l'esforç i l'entusiasme en el que s'entregaven a la lluita aquells nens tant petitons. Adjunto el vídeo per a que us en feu una idea! Osaka també va ser l'escenari on el passat dia 4 de juliol vaig celebrar els meus 25 anys!! Sí... ja en són 25! I quins fantàstics 25 anys que he viscut fins ara gràcies a vosaltres, que m'heu fet costat durant tots aquests anys, que m'heu animat, ajudat, valorat i sobretot, estimat tant! Moltes gràcies! Sabeu que jo també us estimo, oi?