dimarts, 12 de gener del 2010

L'exòtic Mercat Flotant Damnoen Saduak

Quin retard que porto amb l'actualització del blog! Ja fa 9 dies que vaig tornar de vacances i tot just us he comentat els 3 primers dies de viatge... però es que va ser tant intens i vam visitar tants llocs interessants, que tinc moltes ganes d'explicar-ho en detall! Després de visitar Ayutthaya, al dia següent, l'amable recepcionista de l'Hotel on ens allotjavem (Grand Inn Hotel) ens va preparar un tour per a tot el dia amb xòfer privat inclòs en el que visitaríem el famós Mercat Flotant, El Temple dels Tigres i el poble on es va rodar la pel·lícula "El puente sobre el rio Kwai". L'entrada d'avui la dedico al Mercat Flotant, visita obligada dels voltants de Bangkok. L'entrada costa 1000 baths, una mica cara pels preus locals però assumible per a les butxaques occidentals (10 €) per a 2 hores de passeig en barca. Recordo que fa 14 anys, quan vaig visitar el Mercat Flotant per primera vegada a la vida amb la meva família, les barques no avançaven tant depressa ni el turisme estava tant massificat. Es nota que amb el transcurs del temps, els tailandesos s'han espavilat molt en trobar-hi el gust als avantatges del Turisme i és un plaer apreciar com, malgrat les afluències d'extrangers a la regió, mantenen el somriure i no t'estafen de bones a primeres (com a la capital, per desgràcia). Una de les coses que més em va cridar l'atenció és que en prou feienes ha canviat l'escena que el meu cap ha retingut durant tants anys. Les mateixes fruites exòtiques, les imponents palmeres, els tailandesos que et somriuen des de les seves cases flotants al passar pel seu costat sobre la barca i aquella peculiar olor, barreja d'humitat, fregits i natura.