dilluns, 13 de juliol del 2009

Mikurajima, l'illa dels dofins・御蔵島、イルカの島

先週の金曜日、イサベルと私は東京港から夜10時半の船に乗って御蔵島に行きました。翌日の土曜日朝6時に御蔵島に着きました。船旅はとても長く疲れたけれど少し寝ることが出来ました。御蔵島の港ではタマさんが私達を迎えてくれることになっていたので安心でした。予定通り到着して、すぐに車で旅館に行きました。船旅の間の天気や海のコンディションが良くなかったのでちょっと旅館で休んでからコーヒーショップに行きました。そして、天気はあまり良くありませんでしたが島巡りをしました。昼食の後、イルカを見に行ったのですが、見物客は皆とても興奮していました。イルカ・ツアーは御蔵島の周りを3回ぐらい廻り、途中で船を止めてイルカと一緒に泳ぐことができました。イルカと一緒に泳げたのは凄く衝撃的な経験です。私は船に乗るといつも気持ちが悪くなるので、今度も船酔い止めの薬を飲んだけど、やはり気分が悪くなりました。でも、1回だけイルカと一緒に泳げたので良かったです。御蔵島は山や丘だけで砂浜がぜんぜんないんです!それは大変だった。港の中で泳ぐことは出来ますがあまり楽しくはありません。旅館のオーナーは優しい人でしたが、一泊2万6千円で高すぎます。また、潜水のための装備の値段は4千5百円でした。また、東京~御蔵島間の船の往復切符は1万4千5百円で、総額4万円以上です。高すぎるでしょう?
Divendres al vespre vam anar cap al Port de Takeshiba (Bahía de Tokio) per agafar el ferry que ens portaría fins l'illa de Mikurajima, a 200 km al sud. Aquelles eternes 8 hores de viatge van passar més ràpid a l'anada que a la tornada, ja que viatjavem de nit. Sortíem de Tokio a les 22h30 i arribavem a Mikurajima a les 06h00 de dissabte. La mestressa de l'alberg on ens allotjaríem ens va venir a recollir al port i ens va portar fins al poble, enfilant-se muntanya amunt amb la furgoneta. Quina decepció al veure que l'illa no tenía cap platja, que tot el que es veia era muntanyós, hi havía mala mar i a sobre, era ple de boira! Després d'esmorzar vam decidir fer l'excursió programada per la tarda, amb l'esperança de que el temps i les condicions de l'aigua milloréssin. Havent dinat, vam tornar al port i vam pujar a l'embarcació que ens duría a recórrer l'illa en busca de dofins salvatges. Quina sort que en vam trobar una colla als primers 10 minuts de recorregut, perquè després d'haver viscut aquell minut de glòria banyant-nos amb ells a menys d'1 metre de distància, vam començar a trobar-nos malament. Quin mareig! L'Isa i jo ens vam passar la resta del recorregut vomitant per la borda i desitjant arribar a terra ferma. Quina agonía! Tot i haver pres pastilles anti-mareig, la força de les aigües del Pacífic i el ridícul pes de la nostra embarcació era tan bèstia, que cap pastilla japonesa hi va poder fer res. L'experiència va valdre la pena tot i haver patit tant, ja que no és fàcil trobar l'ocasió de nedar entre dofins salvatges, trobar-te'ls tant a prop i amb tanta curiositat pels nostres "biquinis"... perquè ens vam negar a llogar el caríssim equip de submarinisme! (només vam pagar per les ulleres, el tubet i les botes marines) i potser per això se'ns van acostar tants dofins. Recomano l'experiència per a tots aquells que us apassioni el món de les profunditats marines i els animals. Això sí, prepareu-vos per a pagar grans fortunes sense esperar grans luxes! Hi ha molt pocs albergs a l'illa i s'aprofiten moltíssim amb els preus. Ens han cobrat quasi 30.000 yens (220 €) per dormir-hi una sola nit, compartint habitació sense bany amb dues noies més i amb una sola dutxa a compartir entre tot l'alberg. Teníem inclosos 3 àpats al preu total (dinar, sopar i esmorzar) i vam passar gana. A més, cal afegir el preu del ferry que no està inclòs! 14.500 yens més! (110€). La relació qualitat preu no s'ajusta gens ni mica al servei rebut, per tant, no recomano aquest alberg però sí l'experiència... tot i que si en teniu oportunitat en una altra illa i en un altre país del món, segur que us surt molt més bé de preu i amb sort, podeu combinar-ho amb altres activitats. A Mikurajima, a part de nedar entre dofins, no hi ha res més a fer.

Tio Matt ha dit...

yo ho vai fer a zanzibar!! Bonissim y molt mes facil! els dofins estaben a menos de 100 metres de la costa!