dijous, 23 de juliol de 2009

L'assegurança mèdica, amb el RACC

Fa 15 mesos, quan vaig acceptar la beca, una de les clàusules m'obligava a contractar una pòlissa d'assegurances que contemplés com a mínim, l'assistència sanitaria internacional, en cas d'urgència mèdica. Ni el preu ni la companyía estaven estipulats, de tal manera que el marge d'el·lecció era tant ampli que em vaig decantar per contractar els serveis de l'única companyía de la qual tenía referencies, el RACC que, en varies ocasions m'havía facilitat la vida quan el cotxe m'havía deixat tirada. Resulta que el RACC no només brinda una excel·lent assistència internacional en carretera, sinó que també ofereix la possibilitat de contractar una assegurança mèdica pel viatger en varies modalitats. La pòlissa que jo vaig contractar ara fa més d'un any és l'assegurança a viatgers anuals que contempla assistència mèdica urgent de 24h, l'abonament del valor de l'equipatge (en cas de pèrdua d'aquest) i altres serveis adicionals més. Al llarg d'aquests mesos, afortunadament, no m'ha calgut anar gaire sovint al metge. La primera vegada que vaig haver d'anar a urgències va ser a causa d'un atac d'al·lèrgia. Reconec que van ser molt eficients, atenent al moment la meva trucada telefònica, buscant un centre hospitalari d'urgències on anar aquella mateixa tarda, facilitant-me el contacte per telèfon i abonant totes les despeses. Després de la visita, fan el seguiment i truquen per preguntar-te com ha anat i si et cal una segona visita. La segona vegada que he anat al metge aquí a Tokio ha estat fa uns dies, al dentista. Com sempre, quan he trucat al RACC, m'han trobat un centre al llarg del dia que he fet la trucada, seguint sempre el mateix procés: Des d'Espanya truquen al corresponsal de Singapur o Bangkok, el corresponsal d'allà truca als centres de Tokio (en funció d'on es trobi l'assegurat) i el Centre mèdic et truca per donar-te hora (en anglès). Un cop l'assegurat arriba al centre, no ha d'abonar res de res, ja que el propi centre s'encarrega de facturar-ho directament a la companyía o bé aquesta ja ha pagat per avançat. Després de la visita, els medicaments (si calen) es faciliten dins del propi centre (gratuitament) i la companyía truca a l'assegurat per fer el seguiment. M'han tractat molt bé en ambdues ocasions i n'estic molt satisfeta. Normalment contractar una pòlissa sol ser cara i tendim a pensar, "quin desperdici, no l'aprofitarem pas", però mai se sap què pot passar i més val tenir les esquenes cobertes.