dimarts, 21 de juliol del 2009

浜離宮恩賜庭園・Els jardins de Hamarikyu

先週の日曜日、芝公園のプールに泳ぎに行きました。今週の月曜日は海の日(休日)でしたので、先週末はどこも込んでいました。芝公園のプールは砂浜の海岸と比べればとても静かなところでした。同僚の話では、「海の日」に海に行くのは一年中で最悪の日だそうです。それで、私は家の近くのプールに行きました。ちょっと込んでいったけど凄く楽しかったです。プールには沢山の子供が来ていたのでとてもにぎやかでした。しかし、江ノ島の砂浜はもっとにぎやかで込んでいると思いました。午後3時ぐらいにプールから上がって、ご飯を食べてから浜離宮の有名なお庭を見に行きました。私はこれまで行ったことがなかったので前日の日曜日はとても興奮していました。浜離宮は本当に綺麗なお庭です。お茶屋からの眺めは見事です。そして、私は、浜離宮のお庭が東京の中で一番好きな庭になりました。
Aquest cap de setmana passat hem tingut pont. Dilluns 20 de juliol era dia festiu nacional, el dia del Mar (Umi no hi). Un dia que, tal com el seu nom indica, tot el país aprofita per anar a la platja a remullar-se! A més, aquest pont coincideix amb el començament de les vacances d'estiu pels milers de nens que deixen l'escola durant unes setmanes implorant als seus pares que els portin a la piscina o a la platja. I es clar, ja us podeu imaginar com estava la piscina del meu barri diumenge al matí! S'havía de vigilar de no donar un cop a ningú i evidentment el que s'entén com "nedar" no era possible. Tot i sabent el que em trobaría, vaig decidir anar-hi perquè diumenge feia un d'aquells dies clars amb un sol de justícia que sembla que t'obligui a remullar-te. M'ho vaig passar de conya entre nens i nenes de totes les edats, japonesos i extranjers, refrescant-me i prenent el sol. Quan me'n vaig cansar, vaig decidir anar a explorar uns jardins dels que sempre me'n han ben parlat i encara no coneixía: Els jardins de Hamarikyu. Quina sorpresa més agradable! Són especialment bonics. Desde l'assoleiada i calmada terrassa de la Casa de tè es pot contemplar una serena panoràmica del llac i del jardí, amb tot l'Sky line de gratacels de fons. Per un moment em va fer pensar en el Central Park de New York... un oasi enmig de la gran metròpoli tokiota. Altament recomanat!