dimecres, 5 de novembre del 2008

カタルーニャ語が会談の訳本・La traducció de l'entrevista

Sota la fotografía posa: l'Anna Mas Casals, de l'Oficina Espanyola de Turisme a Tokyo, ens parla sobre la tradició dels 12 raïms de la nit de Cap d'Any. El títol: La tradició espanyola de la nit de Cap d'Any. Perquè els espanyols mengeu 12 raïms la nit de Cap d'Any? La tradició va néixer a Alacant l'any 1909, com a resultat d'un gran excedent de raïm. Als agricultors se'ls hi va acudir inventar-se una festa per a que tothom mengés el raïm que havía sobrat. Cadascú menjaría un gra de raïm per a cada campanada, d'un en un. La tradició es va començar a extendre per tot el país i a dia d'avui encara perdura. Cada regió i cada família d'Espanya ho cel·lebra a la seva manera. La família dels meus cosins (que van venir de Soria a Barcelona), quan omplien les bosses amb 12 grans de raïm cadascuna, en una d'elles en posaven 13, i la persona que li toqués la bossa amb 13 granes, tindría més sort aquell any. A Barcelona, per exemple, la tradició és celebrar-ho a casa, en família. Però el lloc més famós d'Espanya és Madrid, a la Puerta del Sol. Cada any, la televisió nacional filma aquesta festa des d'allà. A Barcelona també hi ha molta gent que es diverteix seguint aquesta costum i la multitud s'ajunta al carrer. Ens dius què demanaràs aquest nadal? Jo sempre demano cada any el mateix desig. Desitjo estar sempre que pugui amb la meva família. Encara que aquest any sóc a l'extranjer, agafo uns dies de vacances per a reunir-me amb la família en aquest dia que, per nosaltres, és tant important. Cada any, per aquestes dates, recordem els bons moments de l'any. Aquest Nadal, el meu novio ho celebrarà amb la meva família i el dia de cap d'any, jo ho celebraré amb la seva. Què desitges ara mateix, Anna? M'agradaría molt que el meu novio, el Joan, visqués amb mi, aquí a Tokyo. Ell viu ara a Barcelona. Em quedaré 2 anys al Japó i ja ha passat mig any! Aviat farà 8 anys que el Joan i jo ens van conèixer i tan de bo l'any que ve poguem viure junts, aquí al Japó... Què és el que més t'interessa del Japó? Fa molts anys que tinc gran interès en la cultura d'aquest país, sobretot gràcies al manga, la meva passió. El meu preferit és NANA, de l'Ai Yazawa. També m'encanten les obres d'Hayao Miyazaki. En un futur, m'agradaría ser guía turística de la meva ciutat, Barcelona.

1 comentari:

Nacho ha dit...

Alacant (València)? Què es això? Alacant (Comunitat Valenciana) si de cas! ;)