dimecres, 10 de desembre del 2008

Isabel Coixet comença el rodatge de "Mapa dels Sons de Tokio"

Es veu que la Cineasta catalana Isabel Coixet ja està rodant les escenes de la seva nova pel·lícula "Mapa dels Sons de Tokio" que també es rodarà, a partir del mes de gener, a Barcelona!! Els actors protagonistes seran en Sergi López i la japonesa nominada a l'Oscar per Babel, Rinko Kikuchi. Com a actor secundari hi apareixerà en Ken Watanabe! Un dels meus actors orientals preferits. El que no m'esperava gens ni mica és que en Montilla i la seva tropa hi apareixin d'extres!! mira que aprofitar la visita al Japó per ficar el cap a la pel·lícula! Quin poc glamour... En fí, igualment, em fa molta il·lusió tornar a veure una pel·lícula ambientada al Japó. Sempre m'acaben agradant més les pel·lícules occidentals rodades a Orient, que a la inversa. El cinema oriental cada cop em ve menys de gust. Trobo que el ritme és massa lent i m'acabo adormint tant al cinema com a casa. En canvi, èxits occidentals com "Memorias de una geisha", "El último Samurai", "Lost in Translation", "Kill Bill" o la mateixa "Babel"... no em cansa tornar-les a veure. Tampoc pretenc generalitzar i jutjar tot el cinema oriental, perquè en tinc una lleugeríssima minúscula idea, però només em venen al cap un parell o tres de pel·lícules orientals que repetiría, com "El Olor de la Papaya Verde" (vientamita), "El sabor del te" (japonesa) o "La linterna Roja" (xinesa). Les pel·lícules de Miyazaki no les classifico en aquest "sac", perquè segons el meu criteri és el Déu de l'animació i el Santa Claus dels Somnis... Hayao Miyazaki el considero lliure de comparacions. Ell és massa excepcionalment fascinant.