dilluns, 13 d’abril del 2009

かなまら祭り・El Festival de la Fertilitat

神奈川県川崎にある「川崎大師」では、毎年4月5日に「かなまら祭り」があります。そのお祭りは、子供が生まれるできない両親が赤ちゃん、元気に生まれるように神様にお願いするためのものです。日本人だけでなく、世界各国からの観光客も行きます。私は以前から川崎大師のお祭りを見たかったので、その日、友達と一緒に行きました。そして、面白い写真を沢山撮りました。テレビ局も取材に来ていました。すごく楽しいお祭りでしたよ! じゃ、またこんど!
Cada primer diumenge d'abril, a Kawasaki (Kanagawa) se celebra el Festival de Kanamara. Es podria traduir com el Festival de la fertilitat, tot i que literalment signifiqui "El Festival de la titola de metall"! Es tracta d'una celebració sintoísta anual, bàsicament localitzada entorn del temple sintoísta de Kawasaki (dedicat a les dones que preguen per a ser protegides contra les malaltíes de transmissió sexual.) D'altra banda, la festa també està dedicada a tots aquells que desitgen ser pares i encara no ho han aconseguit per problemes de fertilitat, o també per a una millor convivencia matrimonial, etc. D'aquesta manera, el festival de Kanamara es dedica a passejar mikoshis (altars) amb penis gegants i a vendre tot tipus d'estatues, llaminadures, imatges i joguines fàl·liques. Més tard, la recaptació econòmica obtinguda amb les ventes es lliura a centres d'investigació contra la Sida. La festa em va agradar molt i m'ho vaig passar d'allò més bé, però reconec que em va sorprendre que un país com el Japó, encara tant tancat en sí mateix per segons quines coses, pugui tenir una mentalitat tant oberta per segons quines altres... bé, ja m'enteneu. Les fotografíes parlen per si soles!