dissabte, 27 d’agost del 2011

Khongor sand dunes in the Gobi Desert

After 3 days touring Mongolia to the south, we finally arrived to the Gobi desert. The landscape we saw through the windows of our russian van had been changing all the time... everything became nothing, just sand, dunes and us. Amazing! Even the hottest temperatures ever suffered! Almost 40 ºC. So, next morning, we woke up at 6 a.m. with the sunrise & without having breakfast, we got ready to discover the Khongor sand dunes. Our walk tour by our own lasted almost 3 hours through the steppe, crossing the river and jumping the dunes. Around 9 a.m. the temperature was so hot that some locals took us back by car to our ger for free. On the afternoon, our guides organized for us a camel riding experience which I enjoyed a lot! Mongolian people are so nice! Next day we went to Yol Am also known as Eagle Valley where we knew some local people on the way and we'd been sharing their food and beverages. I remember the moment when we could take a shower after 4 days of non-stop sweating for 4000 tugrug (the official currency of Mongolia equivalent to 2 €). How about the food in the Gobi? Sincerely, aweful. Unfortunately, They don't have a lot of choices. So, we ate mutton dumplings again! We got sick of eating always the same, but the locals were so nice with us, specially the kids, so we definetely enjoyed our meals. As you can see on the pictures, mongolian babies are so cute, don't you agree?

3 comentaris:

Anònim ha dit...

アンナちゃんへ
久しぶりです。元気そうですね。
モンゴルに行ったんですか?とても充実(じゅうじつ)した時間を過ごしましたね。
モンゴルの大自然(しぜん)とそこに住む人々の優しさにふれて、とても楽しかったことでしょう!
モンゴルの人たちはとても親切(しんせつ)で純粋(じゅんすい)な心を持っていると前に聞いたことがあります。
困っている人がいれば、寝る場所や食べ物を惜(お)しまずに与(あた)えてくれるそうです。
子供たちは両親(りょうしん)の手伝いをよくして、どんなに大変でもいつも子供たちの目はキラキラ輝いて、素敵(すてき)な笑顔(えがお)をしていると聞きました。
そして、自然や動物(どうぶつ)、家族をとても愛して暮らしているそうですね。
私たちが学ばなければいけないことがたくさんあると思いました。とてもいい経験(けいけん)ができてよかったですね。
きっと夜の星(ほし)もきれいだったんでしょう?私も一度、昼間の青い空と夜の輝く星を見てみたいです。
ブログの内容はカタルーニャ語で書いてあったので、Webの翻訳(ほんやく)サービスを使って、読みました。
時間があったら、また日本語でブログを書いてくださいね。楽しみにしています。
Tsurumi.K

Unknown ha dit...

ツルミさん!
久しぶりですね!お元気ですか?私は、もちろん元気ですよ。この旅は素晴らしかったので満足しています。今、バルセロナに帰って、働いています。今日は仕事にスペインテレビを来て、もう一回、私はテレビを参加する予定があります。まだ、ツアガイドとして働きます。今年、出来れば、国際関係を勉強つもりですが私は認めたかでなくても分からない。

ツルミさんはどうですか?東京の生活はいいですか?私はホントに東京の経験はいつも懐かしい。出来れば、来年、日本に旅行をしたい。ツルミさんはいつかスペインに来ますか?私はいつも待つよ。

ツルミさんへ大きな抱擁!

アンナ

Silvij ha dit...

How were the toilets on the way?