dimecres, 4 de juny del 2008

Classe de cuina japonesa 日本料理のレーソン

Sí! Dissabte passat vaig aprendre a cuinar el meu 1º plat de cuina japonesa. A més, vaig tenir la sort d'aprendre a fer i degustar el SUKIYAKI, un plat molt apreciat entre els japonesos. Tots els restaurants de Sukiyaki de la ciutat que he vist fins ara, estàn sempre plens! I no m'estranya... perquè el Sukiyaki és un plat de carn i verdures molt laboriós de preparar, car i apreciat pel seu valor nutritiu i saludable. La classe la vam realitzar a casa d'una amiga d'infància de l'Ayumi, la qual ara es dedica a cuinar professionalment. Tota la casa era plena d'estris culinaris que només es poden veure als restaurants més professionals! Cassoles de 3 pisos, culleres planes, Olles de terracota o fang... unes coses raríssimes! Molt Molt interessant. Només arribar a casa seva a quarts de 4 de la tarda, la chef ens havia preparat la recepta (gran part escrita en hiragana per a que la poguéssim entendre millor) i l'altra part en kanjis, que l'Ayumi, molt amablement, ens anava traduïnt a la Montse i a mi a mesura que la Junko (la chef) ens explicava com procedir amb la preparació del plat. Mentre tallavem les verdures i els bolets, es bullia l'arròs... i també vam preparar un postres: Mochi de Matcha! m'encanta! Es tracta del típic pastisset japonès elaborat a partir d'una pasta d'arròs i polssim de te verd amb llet.
mmmmmm vaig gaudir moltíssim preparant i menjant! Però no vaig ser la única, l'Ayumi, la Montse i la Nozoe tampoc paraven de menjar! La classe ens va costar 5.000 yens, uns 30€, incloses les despeses dels ingredients i un regal que ens va preparar: Fideus japonesos per a cuinar a casa! Udon! Em sembla que després d'aquesta fantàstica experiència, m'han vingut moltes ganes d'aprendre a cuinar ;)
Fins aviat!